zaterdag 31 januari 2009

1. inleiding

Als inleiding lees je een gedicht over mama.

Gedicht

Mamaje bent mijn steun, mijn rots
ik ben gewoon apetrots.
je bent iemand om van te houdenen
aan wie ik mijn vreugdepijn en verdriet kan toe vertrouwen.
het idee dat je van me houd is mij meer waard dan bergen goud.
je blijft gewoon wie je bental heb je nog zoveel pijn en verdriet gekend.
maar jij laat je niet kennen
daarom wil ik jou nu eens verwennen.
iemand die al zo veel heeft meegemaakten
toch nog zoveel geduld en liefde kan delen.
natuurlijk is er wel eens gemopper
maar mama
jij blijft mijn topper!

Je bespreekt met de leerlingen welk feest er binnenkort aankomt, speciaal voor de mama's.
Je legt de leerlingen uit dat je voor moederdag iest speciaal gaat maken voor mama.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten